Wiadomości z rynku

sobota
28 grudnia 2024

Naczepy Wieltonu poszerzjące się z tyłu

Naczepy. Kurtynowy Wielton z nowym systemem załadunku
27.02.2009 00:00:00
Naczepy kurtynowe z możliwością rozszerzenia tylnej części do niemal 3,5 m to nowość w ofercie Wieltonu. Przeznaczona jest przede wszystkim dla firm przewożących sprzęt AGD i części samochodowe. Kurtynówkę Wieltonu można do załadunku poszerzyć z tyłu o metr. Para ostatnich słupków rozsuwa się o 50 cm z obu stron.
System poszerzania tylnej części naczepy dla potrzeb załadunku to opcja skierowana do przewoźników zajmujących się transportem delikatnych ładunków o dużej wartości, które muszą być szybko załadowywane. Są to przede wszystkim sprzęt AGD i części samochodowe. Przy ich często sporych wymiarach (np. telewizory, lodówki) i pośpiechowi towarzyszącemu przeładunkowi są one nierzadko uszkadzane przy wjeździe wózkiem widłowym na typową kurtynową naczepę. W takich warunkach często dochodzi również do uszkodzeń tylnej części samej naczepy. Wielton z systemem poszerzania do załadunku ma ograniczać liczbę tych uszkodzeń. Coraz większa liczba magazynów logistycznych zaczyna wymagać zresztą od przewoźników podstawiania pojazdów poszerzanych z tyłu na czas załadunku.
O równy metr
System rozszerzania tyłu naczepy ma prostą konstrukcję. Parę ostatnich słupków można w ciągu kilku minut rozsunąć o równo metr, po 50 cm z każdej strony. Poszerzenie naczepy wymaga zdjęcia desek stelażowych pomiędzy ostatnimi i przedostatnimi słupkami oraz rozpięcia kurtyny na całej długości. Później za pomocą ręcznie obsługiwanego mechanizmu kierowca rozsuwa słupki. W efekcie wewnętrzna szerokość pomiędzy parą ostatnich słupków wzrasta z 2.480 mm do 3.480 mm. Według szacunków producenta pozwala to nawet o 50 proc. skrócić czas potrzebny na załadowanie pojazdu.
Wkrótce też w przestrzennych
Opcja poszerzania tyłu naczepy dostępna jest we wszystkich wersjach standardowej naczepy kurtynowej Wieltonu. Docelowo system będzie dostępny również w naczepach kurtynowych typu mega oraz w zestawach przestrzennych. Za możliwość poszerzania tyłu naczepy klienci muszą dopłacić około 1.500 euro.
Warto dodać, że nowy system załadunku jest już kolejnym podnoszącym funkcjonalność naczepy kurtynowej wariantem zaoferowanym w ostatnim czasie przez największego polskiego producenta tych pojazdów. Wcześniej pojawił się m.in. hydraulicznie podnoszony dach z dwoma poziomami wysokości do jazdy oraz system bezpiecznego mocowania ładunku Safety Lock.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.